К акто и EV, Plug-in хибридите също имат батерии, които с времето губят капацитета си. Този аспект остава рядко обсъждан за plug-in хибридите поради факта, че колите не зависят изцяло от батерията.
Германската организация ADAC обаче не подценява важността на този компонент. Затова е направила мащабно проучване, като е използвала данните за състоянието на батериите на 28 000 plug-in хибрида, съобщава InsideEVs. И открива големи разлики между производителите.
Най-добре се справя Mercedes-Benz. Техните plug-in хибриди губят капацитет на батериите си много плавно с течение на времето. И дали колата е карана много или малко в изцяло електрически режим има минимално отражение върху батерията. Така средно всички plug-in хибриди на марката запазват почти 90% капацитет на батерията след 200 000 км.
Втори са BMW. Капацитетът обаче варира доста според навиците на шофьорите. Тези, които почти не използват електрическия режим, имат над 90% след 200 000 км. Тези, които карат предимно в EV режим, запазват 77% от батерията след същата дистанция. А тези, които балансират – задържат 85%. Моделите на Volvo и Volkswagen също запазват около 85%, като нямат толкова големи разлики според режима на шофиране.
Най-лошо се представят Mitsubishi. Дори и колите, които са карани рядко в EV режим, губят над 20% капацитет още при 100 000 км и над 25% при 200 000 км. А ако са карани често в електрически режим, капацитетът е с над 30% по-малко.
Затова ADAC препоръчва винаги да се прави проверка на батерията при купуване на plug-in хибрид втора ръка. Организацията дава и своите критерии какво означава батерия в добро състояние: поне 92% капацитет при пробег от 50 000 км, 88% при 100 000 км, 84% при 150 000 км и 80% при 200 000 км.
А за настоящите собственици, ADAC съветва да се грижат за батериите както правят и притежателите на EV. А именно да поддържат заряда между 20% и 80%, да избягват пълно изтощаване на батерията и да не я зареждат до 100% твърде често.
Добре е да се избягват големи разлики в температурите, както и колата да се държи на много студено. При дълги периоди, в които колата няма да се използва, батерията може да се изтощи, затова е добре да е свързана към мрежата.
ADAC отбелязва, че ако планирате да карате вашия plug-in хибрид предимно в EV режим, то тогава е по-добре да си купите изцяло електрическа кола. Ако пък не искате да зареждате plug-in хибрида си на зарядно поне от време на време, то тогава е по-добре да избере обикновен хибрид или ДВГ, защото в противен случаи просто ще имате висок разход на гориво и цялата идея се обезсмисля.